Piagam Pelanggan
Kami komited untuk memberikan perkhidmatan secara profesional, cekap dan beretika kepada pemain industri dan bakal pelabur dalam sektor perkilangan dan perkhidmatan dengan:
• Memberi maklumbalas kepada semua pertanyaan pelaburan dengan cepat dan sopan
• Memberikan maklumat yang tepat dan terkini mengenai pelaburan
• Membantu pelabur dalam pelaksanaan projek mereka
Kami komited untuk menjawab pertanyaan yang relevan dan untuk menyelesaikan penilaian permohonan dalam jangka waktu yang berikut daripada tarikh permohonan diterima:
Pertanyaan diterima melalui laman web: 2 hari bekerja
Lesen Pengilang
Normal: 60 hari bekerja
“Fast Track”: 7 hari bekerja
Pasca Insentif: 30 hari bekerja
Insentif: 30 hari bekerja
Pengecualian Cukai daripada Cukai Kastam 1 dan 2: 35 hari bekerja
Pengecualian Cukai daripada Cukai Kastam 3: 40 hari bekerja
Pejabat Serantau dan Perwakilan: 25 hari bekerja
Pegawai Dagang
Normal: 10 hari bekerja
“Fast Track”: 3 hari bekerja
Pencapaian Piagam Pelanggan MIDA 2024 (Januari – Mei)
Pencapaian Piagam Pelanggan MIDA 2023
Pencapaian Piagam Pelanggan MIDA 2022
Pencapaian Piagam Pelanggan MIDA 2021
Pencapaian Piagam Pelanggan MIDA 2020
Pencapaian Piagam Pelanggan MIDA 2019